Perla industriei clujene a ajuns o ruină! Ce s-a ales de CUG Cluj-Napoca, gigantul unde lucrau circa 8.500 de oameni acum 40 de ani
Combinatul de Utilaj Greu (CUG) din Cluj-Napoca, cunoscut odată drept perla industriei locale, a ajuns într-o stare avansată de degradare, un simbol al transformărilor economice și industriale din România post-1989.
Perla industriei clujene, așa cum era văzut Combinatul de Utilaj Greu (CUG) din Cluj-Napoca în urmă cu 40 de ani, a ajuns într-o stare avansată de degradare. Un clujean a surprins într-un videoclip cum arată astăzi fosta platformă industrială, iar imaginile par a fi desprinse din filmele de groază.
În perioada de vârf, în urmă cu aproximativ 40 de ani, combinatul era una dintre cele mai mari unități industriale din România, având aproximativ 8.500 de angajați.
După 1991, acesta a fost divizat în opt societăți comerciale: Fortpres, Termorom, UNIMET, TCM, PSA, Tehnomag, ERS și Fortur. În timp, activitatea industrială s-a diminuat considerabil, iar multe dintre spațiile fostei platforme au fost abandonate.
Cum arăta CUG Cluj-Napoca în urmă cu 40 de ani
Fondat în 1970, CUG Cluj-Napoca avea ca obiect de activitate producția de echipamente energetice, inclusiv cazane cu abur, cazane de apă caldă și echipamente pentru centrale termice.
Ulterior, în 1976, combinatul s-a extins prin construirea unor capacități destinate utilajelor metalurgice și turnătoriei de fontă. Dezvoltarea a continuat în anii ’80, când au fost realizate secții pentru utilaje tehnologice complexe, forje și turnătorii de oțel, alături de un laborator central de analize, capabil să efectueze testări mecanice și chimice, utilaje pentru manipularea de oțel cald, cuptoare de tratament termic primar și secundar, oale de turnare, utilaje de turnare, instalații de șablat, cilindri laminori, caje de laminare, alte utilaje pentru liniile de turnare continuă, prese mecanice pentru ambutisat caroserii, prese de debitat, prese hidraulice, prese de debavurare, prese mecanice, ciocane pentru matrițare în gama 250 - 2500 tf, etc.
După 1991, multe dintre spațiile fostei platforme industriale au fost preluate de firme private, care au amenajat hale moderne pentru diverse activități economice. Cu toate acestea, o mare parte din suprafața combinatului a fost lăsată în paragină, clădirile degradându-se treptat.
În zilele noastre, zona este o ruină, iar vegetația a crescut necontrolat.
CELE MAI CITITE ȘTIRI
ULTIMELE COMENTARII
Adrian
10.10.2025De ce nu spuneti ca soferul de autobasculanta a adormit la volan?? Protejati toate mizeriile de oameni
la articolul Accident rutier petrecut pe DN 13 între un camion și o basculantă. Un bărbat a decedat
Szabo Angela
28.09.2025Multumesc tuturor celor care au participat la celebrarea căsătoriei lui David și Denisa 🙏și la frumosul eveniment petrecut cu toți împreună Și dvs pt frumosul articol ,făcut în semn de respect față de familia noastră !Va multumesc frumos încă o data și tuturor ...
la articolul David Szabo s-a căsătorit cu aleasa inimii sale, Denisa (FOTO)
HALASTAUAN EMIL-VANEA
02.09.2025Nicusor Dan s-a tinut de promisiune: TVA a rams 19 la suta. Diferenta de 2 la suta este Taxa lui Bolojan (TLB). Atata doar ca domnul pres. nu stie sa se justifice. Iar alegatorii care l-au votat nu cunosc atributiile presedintelui Romaniei!
la articolul Domnule premier Bolojan, ne mișcăm și noi mai cu talent sau tot amenințăm cu demisia?
mt
18.07.2025Pare a fi o noua actiune heirupista a politiei de strangere de bani la buget, adica amenzi rutiere in cazul asta.
COMENTARII