Locuințe sociale pentru vârstnicii din Pata Rât, prin programul INFIELD al Primăriei Cluj-Napoca

În ședința Consiliului Local din 7 aprilie a fost supusă votului și aprobată ultima etapă din proiectul INFIELD prin care Primăria municipiului oferă locuințe pentru vârstnicii din Pata Rât.

Acest program, finanțat integral de la bugetul local, este o premieră la nivel național prin faptul că este dedicat vârstnicilor de etnie romă.

Astfel, Primăria a achiziționat de pe piața liberă 5 locuințe pentru a reloca 2 cupluri de seniori și 3 persoane vârstnice singure care la acest moment locuiesc în condiții de segregare. Alături de Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Cluj a fost inițiată o selecție prin care să fie alocate aceste locuințe pe criterii precum: vârstă, vechimea în muncă, starea de sănătate, situația familială, gradul de dizabilitate și alte criterii conform practicilor europene în acest sector.

După relocarea cetățenilor, aceste persoane vor primi în continuare suport administrativ, psiho-social, vor avea acces la întâlniri de grup și alte resurse necesare pentru integrarea lor în comunitate - prin proiectul PASSUS cu finanțare de la Primăria Cluj-Napoca.

Mai multe informații pot fi consultate în proiectul de HCL de pe site-ul Primăriei sau pe canalele de comunicare ale ADI ZMC.

Până în prezent, în total, au fost achiziționate 110 locuințe în scopul desegregării, prin proiecte cu fonduri norvegiene: 2 locuințe de necesitate - în caz de incendiu, violență domestică ș.a., iar 108 pentru familiile din Pata Rât. Actualmente, 502 persoane beneficiază de aceste locuințe.

Foto: Facebook/Arhivă proiecte norvegiene desfășurate de Primăria Cluj-Napoca în parteneriat cu ADI-ZMC

COMENTARII

Acest site folosește cookies

Alegeți care tipuri de cookies să fie utilizate; site-ul folosește cookies pentru a examina traficul și activitățile utilizatorilor de pe acest web-site, pentru marketing și pentru a oferi funcționalitate de tip social media. Citește mai multe despre cookie-uri

Necesare
Funcționalitate
Analiză
Marketing